14 Ιαν 2011

Αποφαση ΟΕΝΓΕ

Η νέα χρονιά επαναφέρει με μεγαλύτερη ένταση στην επικαιρότητα όλα τα κρίσιμα θέματα της Υγείας και μάλιστα σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον δραματικής υποχρηματοδότησης του ΕΣΥ και περικοπής των κοινωνικών δαπανών  που προβλέπει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο και ο προϋπολογισμός του 2011.
Η κυβέρνηση συνεχίζει «απτόητη» - και παρά τη μαζική κοινωνική κατακραυγή στις 15 Δεκέμβρη- το δρόμο της κατεδάφισης όλων των ..... 
 ........εργασιακών δικαιωμάτων και κοινωνικών κατακτήσεων στη χώρα.  Εκτός από την  απροκάλυπτα  ταξική πολιτική  λιτότητας που προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός, δημιουργούνται με το νέο νόμο για  τις συλλογικές συμβάσεις συνθήκες πραγματικού εργασιακού μεσαίωνα.  Απαξιώνονται  και εμπορευματοποιούνται τα κοινωνικά αγαθά (Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Ασφάλιση, Κοινωνική Πρόνοια), ιδιωτικοποιούνται οι δημόσιες επιχειρήσεις και υποδομές  (ΔΕΗ, ΟΣΕ, ΑΤΕ, λιμάνια, αεροδρόμια, οδικοί άξονες, κλπ) και προωθείται  συστηματικά το ξεπούλημα μισοτιμής  όλης της περιουσίας του Δημοσίου.  Η κυβέρνηση και οι επικυρίαρχοι της χώρας (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ) βάζουν τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους νέους ανθρώπους στο «γύψο» της ανεργίας, της φτώχειας και της εργασιακής ζούγκλας. Και όταν οι αντιστάσεις αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται, ενεργοποιείται αμέσως η γνωστή συνταγή του αυταρχισμού, της «μηδενικής ανοχής» και της άγριας κρατικής καταστολής.
Είναι φανερό πλέον ότι ο στόχος του Μνημονίου και των κυβερνητικών μέτρων δεν είναι το χρέος, που -παρά τα σκληρά μέτρα- συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά οι περιβόητες απο-διαρθρωτικές αλλαγές  που καταργούν κάθε κοινωνικό κεκτημένο και συμπιέζουν σε τριτοκοσμικά επίπεδα το κόστος εργασίας για να μετατρέψουν τη χώρα σε φτηνό «επενδυτικό παράδεισο». Στην πραγματικότητα δεν επιδιώκουν να «βάλουν τάξη» αλλά να μειώσουν με κάθε τίμημα τις δημόσιες δαπάνες, αφήνοντας άθικτη τη διαχρονική φορολογική «ασυλία» του κεφαλαίου στη χώρα.  Δεν νοικοκυρεύουν το όντως αποδιοργανωμένο, πελατειακό και διεφθαρμένο κράτος του  δικομματισμού, αλλά καταλύουν κάθε κοινωνική εγγύηση, κάθε πλέγμα προστασίας των αδύναμων, κάθε συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας.
Η ΟΕΝΓΕ στηρίζει την πολιτική πρωτοβουλία της συγκρότησης Διεθνούς Επιτροπής Ελέγχου του Χρέους της χώρας, με στόχο τον προσδιορισμό του λεγόμενου «επαχθούς» χρέους, αυτού δηλαδή που είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπίας και τοκογλυφίας του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος. Μόνο μετά το πόρισμα ενός τέτοιου ελέγχου μπορούμε ως εργαζόμενοι αυτής της χώρας μπορούμε να συζητήσουμε τι και πώς πρέπει να αποπληρωθεί.

Ειδικότερα, στο χώρο της Υγείας προωθούνται αυτή την περίοδο σοβαρές ανατροπές  μέσω του νομοσχεδίου με τίτλο «διαρθρωτικές  αλλαγές στο Σύστημα Υγείας και άλλες διατάξεις». Οι επισημάνσεις της ΟΕΝΓΕ για το ν/σ αυτό είναι οι εξής : 
  1. Όσον αφορά τις προμήθειες των νοσοκομείων, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν διασφαλίζουν την οριστική έξοδο από το φαύλο κύκλο της υπερτιμολόγησης των υλικών- καθυστερημένης αποπληρωμής - προκλητής ζήτησης που διαιωνίζει και αναπαράγει τα χρέη των νοσοκομείων. Οι οργανωτικές αλλαγές που προβλέπονται (Συντονιστική Επιτροπή Προμηθειών, Επιτροπή Προδιαγραφών, Περιφερειακό Πρόγραμμα Προμηθειών κλπ) αναπαράγουν φαινόμενα Εθνικού Προμηθευτή και συγκροτούν καρτέλ με τους τραπεζικούς κολοσσούς. Στην ουσία δεν πρόκειται να αποδώσουν γιατί α. δεν υπάρχει ο απαραίτητος διοικητικός μηχανισμός στις ΥΠΕ και στο Υπουργείο   για να καθορίσει  ενιαίες προδιαγραφές και β. είναι εξ’ ορισμού αντιφατική η επιδίωξη προγραμματισμού των προμηθειών με βάση τις «πραγματικές και αιτιολογημένες ανάγκες» όπως λέει το ν/σ και των εγκεκριμένων πιστώσεων, οι οποίες  έχουν ήδη υποστεί για φέτος δραστικές περικοπές της τάξης του 40% ακόμα και από τα ποσά που είχαν  προϋπολογίσει οι διοικήσεις των νοσοκομείων. Ο ανέφικτος αυτός συνδυασμός οδηγεί στο «μονόδρομο» της χαμηλότερης τιμής και συνήθως της απαράδεκτης ποιότητας των υλικών, με τις γνωστές αρνητικές επιπτώσεις στην περίθαλψη των ασθενών αλλά και στο τελικό κόστος που πολλαπλασιάζεται  λόγω ακαταλληλότητας πολλών υλικών.
  2. Όσον αφορά τον Οργανισμό Παροχών Υγείας (ΟΠΥ), η λογική του ν/σ δεν είναι η ανάπτυξη ενός δημόσιου συστήματος ΠΦΥ καθολικής πρόσβασης και ισότιμης παροχής υπηρεσιών, όπως προτείνουν οι νοσοκομειακοί γιατροί, αλλά η δημιουργία ενός ενιαίου «καταναλωτή»  που θα αγοράζει υπηρεσίες υγείας τόσο από το ΕΣΥ όσο και από τον ιδιωτικό τομέα με όρους ελεύθερης αγοράς και ανταγωνισμού και με αποκλειστικό στόχο τον περιορισμό του κόστους. Η πιο πιθανή κατάληξη αυτού του σχεδίου θα είναι η υποκατάσταση της  ΠΦΥ, των ΚΥ Αστικού Τύπου και των οικογενειακών γιατρών με τις σημερινές προβληματικές υπηρεσίες του ΙΚΑ, δηλαδή η υποβάθμιση της εξωνοσοκομειακής περίθαλψης για το σύνολο σχεδόν του πληθυσμού (εξαιρούνται  βεβαίως οι ασφαλισμένοι των «ευγενών Ταμείων» και οι «έχοντες», ενώ για τους ανασφάλιστους- άπορους ούτε καν γίνεται λόγος). 
  3. Όσον αφορά τις αλλαγές στο θέμα του Συντονιστή Διευθυντή (άρθρο 57) και τη θεσμοθέτηση μιας νέας βαθμίδας στο ΕΣΥ, θεωρούμε ότι αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της λογικής της κλαδικής συμφωνίας Υπουργείου Υγείας-ΟΕΝΓΕ και του ν. 3754/2009 και επαναφέρει το «φεουδαρχικό» μοντέλο διεύθυνσης των κλινικών και τμημάτων στα δημόσια νοσοκομεία, ευνοώντας την αυθαιρεσία, την αδιαφάνεια, την εκμετάλλευση και τη συναλλαγή. 

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση περικόπτει με αγριότητα αποδοχές, δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων και το Υπουργείο Υγείας αφήνει απλήρωτους τους νοσοκομειακούς γιατρούς για τις επιπλέον εφημερίες που πραγματοποιούν από το Σεπτέμβριο, από την άλλη εμφανίζεται ιδιαίτερα «απλόχερο» προς τους πανεπιστημιακούς γιατρούς στη διατήρηση των ιδιωτικών τους ιατρείων, στη συμμετοχή τους στη Διοίκηση Νοσοκομείων του ΕΣΥ που φιλοξενούν πανεπιστημιακές κλινικές, στην αλλαγή του τρόπου έναρξης ειδικότητας κλπ. Ο λόγος είναι ότι οι πανεπιστημιακοί γιατροί μπορούν να υπηρετήσουν πολύ πιο αποτελεσματικά την κεντρική πολιτική επιλογή του Υπουργείου για νοσοκομεία – επιχειρήσεις που θα λειτουργούν με γνώμονα την αύξηση των εσόδων τους μέσω της συνεχούς αύξησης των εξέταστρων, της πληρωμής των εξετάσεων, της ολοήμερης λειτουργίας, της συμμετοχής του πολίτη στο κόστος, του περιορισμού των αποκαλούμενων ως «διαφυγόντων κερδών» τους ( βλ. ανασφάλιστοι, μετανάστες, άποροι).

Ο, κατά δήλωση του, «προς το παρόν  λογιστής» και αργότερα  Υπουργός Υγείας, για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι η αναβάθμιση του εισπρακτικού μηχανισμού των νοσοκομείων και των λογιστηρίων τους. Θεωρεί ως μείζον θέμα του ΕΣΥ την «απώλεια εσόδων» από τα απλήρωτα νοσήλεια των ασθενών που δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη, διογκώνοντας πλασματικά το εκτιμώμενο κόστος στα 150εκ. ευρώ και χρησιμοποιώντας ανοικτά πλέον την ακροδεξιά-ρατσιστική ορολογία του «ξέφραγου αμπελιού» για τα δημόσια νοσοκομεία. Είναι πρόκληση να στοχοποιούνται οι φτωχοί και οι μετανάστες αυτής της χώρας για τα ελλείμματα και τα χρέη του ΕΣΥ, τη στιγμή που το party στο χώρο των προμηθειών και του φαρμάκου συνεχίζεται ανενόχλητο και την ώρα που η κρατικοδίαιτη ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα συνεχίζει να κερδοσκοπεί εις βάρος των Ασφαλιστικών Ταμείων και των ίδιων των πολιτών εκμεταλλευόμενη τις ελλείψεις και τις δυσλειτουργίες του ΕΣΥ. Το όραμα του κ. Υπουργού είναι Νοσοκομεία Α.Ε. που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και θα καλύπτουν ένα διαρκώς αυξανόμενο μέρος των εξόδων τους με αυτοχρηματοδότηση (δηλ. από τις τσέπες των πολιτών, μιας και τα Ταμεία πάλι σύμφωνα με τον κ. Λοβέρδο δεν έχουν «σάλιο»). Για την επίτευξη αυτού του οράματος προωθούνται οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις «μη αποδοτικών» τμημάτων ή και ολόκληρων νοσοκομείων, παγώνουν οι προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και εντάσσεται η Υγεία στη γενική αναλογία 1:5 που ισχύει σε όλο το Δημόσιο. Επιτρέπουν όμως την προκήρυξη 53 θέσεων ανασφάλιστων συμβασιούχων γιατρών  από το ΚΕΕΛΠΝΟ, ανατρέποντας άρδην το εργασιακό καθεστώς στο ΕΣΥ και δημιουργώντας ένα «μοντέλο» πρόσληψης προσωπικού στα νοσοκομεία  που πιθανότατα θα γενικευθεί πολύ σύντομα. Αυτό είναι το νεοφιλελεύθερο όραμα ενός ΕΣΥ με εργασιακές συνθήκες «γαλέρας», με φτηνές υπηρεσίες και αυξημένα έσοδα που όμως οδηγεί στην οριστική κατεδάφιση της δημόσιας περίθαλψης και στην κοινωνική  βαρβαρότητα. Αυτή την προοπτική για το ΕΣΥ οφείλουμε ως νοσοκομειακοί γιατροί να την αποτρέψουμε, αγωνιζόμενοι από κοινού με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στα νοσοκομεία, με τους μισθωτούς του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα που επιβαρύνονται συνεχώς για ένα δημόσιο  αγαθό που δικαιούνται, με τους άνεργους και ανασφάλιστους που στερούνται την πρόσβαση σε δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες υγείας. Ειδικά στη σημερινή συγκυρία που διευρύνεται δραματικά  στην ελληνική κοινωνία η ζώνη της ανεργίας, της  φτώχειας και της ανέχειας, η υπεράσπιση της δημόσιας περίθαλψης συναρτάται απόλυτα με τον αγώνα για την ανατροπή του Μνημονίου της οικονομικής κατάρρευσης, της χρεοκοπίας και της κοινωνικής ερήμωσης. Οι εργαζόμενοι της χώρας δεν ευθύνονται και δεν πρέπει να πληρώσουν για τα χρέη που συσσώρευσε το νεοφιλελεύθερο και αντιπαραγωγικό μοντέλο του ελληνικού καπιταλισμού, η φορολογική ασυλία του κεφαλαίου, το πελατειακό και διεφθαρμένο κράτος, η ηγεμονία των αγορών και του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Τέλος, η ΟΕΝΓΕ θεωρεί άκρως υποκριτική τη στάση που επιδεικνύουν ορισμένοι θιασώτες του Μνημονίου, οι οποίοι μετά από μακρά θητεία σε κυβερνητικά πόστα ανακάλυψαν μόλις τώρα ότι το ΕΣΥ είναι αποκλειστικά και μόνο σκάνδαλα και διαφθορά. Για μικροκομματικά οφέλη σπιλώνουν ασύστολα την τεράστια σημασία του δημόσιου συστήματος υγείας και το τεράστιο έργο που παράγουν οι έντιμοι γιατροί μοχθώντας για την περίθαλψη των πολιτών, δίνοντας χείρα βοηθείας στην κυβέρνηση με την οποία εξάλλου έχουν την ίδια αντίληψη και τροχιά.
Με δεδομένες τις αρνητικές αυτές εξελίξεις σε όλα τα θέματα του ΕΣΥ και των νοσοκομειακών γιατρών, η ΕΓ της Ομοσπονδίας  δήλωσε   προς την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας στη συνάντηση της 21 -12-2010 ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση Σαχινίδη – Λοβέρδου συνιστά άθλιο εμπαιγμό των νοσοκομειακών γιατρών και ότι δεν έχει νόημα ο διάλογος για τις «διαρθρωτικές αλλαγές» του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου για την υγεία, εάν δεν καταργηθεί το πλαφόν του 9% που ακρωτηριάζει τις εφημερίες των υποστελεχωμένων Τμημάτων και δεν εγγυηθεί το Υπουργείο την αποπληρωμή όλων των εφημεριών που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες. Η εξέλιξη με τη δήθεν «διόρθωση λάθους» και μετακίνηση του 9% σε επίπεδο ΥΠΕ δεν λύνει το πρόβλημα, στο οποίο η ΟΕΝΓΕ μία και μόνη λύση προτείνει: την ολοσχερή εξάλειψη όλων των πλαφόν που επιβάλλει στις εφημερίες η κυβέρνηση.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Υγείας:
1.      Την άμεση κατάργηση του νόμου 3868/10 και αντικατάσταση του «πακέτου εφημεριών»  από αξιόπιστα και ασφαλή πρότυπα εφημέρευσης, όπως προτείνει με υπευθυνότητα η ΟΕΝΓΕ και τα οποία θα χρηματοδοτούνται εξολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η εφημεριακή λειτουργία αποτελεί το σκληρό πυρήνα του δημόσιου συστήματος υγείας και τα Νοσοκομεία εφημερεύουν με μοναδικό σκοπό να καλύπτουν τις επείγουσες ανάγκες των πολιτών. Συνεπώς είναι εγκληματικό να συναρτάται η αντιμετώπιση του επείγοντος και η ζωή ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο από επιδοματικές λογικές και  από τα έσοδα  των απογευματινών ιατρείων.
2.      Την ανάπτυξη ενός δημόσιου και δωρεάν καθολικού συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με οικογενειακούς γιατρούς και Κέντρα Υγείας Αστικού Τύπου, ικανού να προωθήσει την πρόληψη, την αγωγή υγείας του πληθυσμού και την παρέμβαση στους νοσογόνους παράγοντες του φυσικού, εργασιακού και κοινωνικού περιβάλλοντος. 
3.      Την ανάπτυξη αυτόνομων ΤΕΠ καθώς και αποκεντρωμένων υπηρεσιών του ΕΚΑΒ σε όλα τα σημεία της χώρας. Η ΟΕΝΓΕ θεωρεί ότι η πρόσβαση και ο έλεγχος των ασθενών στο δημόσιο σύστημα υγείας πρέπει να γίνεται απολύτως δωρεάν και αντιδρά κατηγορηματικά σε οιανδήποτε απόπειρα της κυβέρνησης να επιβάλλει επέκταση των 5 ευρώ και στα επείγοντα. Επαναλαμβάνουμε ότι δεν πρόκειται να ζητήσουμε από κανένα προσερχόμενο είτε στα Εξωτερικά Ιατρεία είτε στην εφημερία εισιτήριο και χρήματα. Καλούμε τους πολίτες, που έχουν ήδη πληρώσει μέσω των εισφορών τους το σύστημα υγείας, να αρνούνται κάθε επιπλέον χαράτσι.
4.      Να εγκαταλείψει την προσχεδιασμένη συγχώνευση ή και το κλείσιμο ολόκληρων Νοσοκομείων χρησιμοποιώντας ως άλλοθι την μελέτη κατάρτισης του υγειονομικού χάρτη της χώρας. Ο μαρασμός των Νοσοκομείων του ΕΣΥ που έχει ως βασική αιτία την υποχρηματοδότηση, την κατάργηση των προσλήψεων, τη διαφθορά και την απλόχερη επιδότηση του ιδιωτικού τομέα δεν μπορεί να τεκμηριωθεί με αριθμούς που συλλέγουν ή κατασκευάζουν τεχνοκράτες που παραγνωρίζουν την ανθρωπιστική κρίση που διέρχεται η ελληνική κοινωνία. Και μόνο το στοιχείο της αύξησης κατά 30% στην επισκεψιμότητα των Νοσοκομείων αρκεί να αποτρέψει κάθε σκέψη συγχωνεύσεων νοσοκομειακών μονάδων.
5.      Να επιταχύνει τις διαδικασίες για τη πρόσληψη των 2000 νέων ειδικευμένων και ειδικευόμενων γιατρών που έπρεπε να στελεχώνουν τα Νοσοκομεία ήδη από την 1 Ιουλίου 2009 σύμφωνα με τον Νόμο 3754/09 και την αντικατάσταση των 1500 συνταξιοδοτούμενων και αποχωρούντων γιατρών του ΕΣΥ. Να αναθέσει στη Κοινή Επιτροπή Υπουργείου Υγείας- ΟΕΝΓΕ την καταγραφή όλων των Τμημάτων που θα παραμείνουν στελεχωμένα με λιγότερους από 4 γιατρούς ΕΣΥ και να σχεδιάσει την πρόσληψη 2500 νέων γιατρών στα υποστελεχωμένα Τμήματα των Νοσοκομείων της περιφέρειας, όπως πρόβλεπε η Κλαδική Σύμβαση Εργασίας για την εφαρμογή του ανώτερου επιτρεπτού ορίου εβδομαδιαίας απασχόλησης, ο οποίος παραμένει σταθερά ως στόχος του νοσοκομειακού κινήματος.
6.      Να ολοκληρώσει τις προσλήψεις ειδικευομένων, οι οποίες ήδη έπρεπε να είχαν πραγματοποιηθεί πριν ένα χρόνο και να πάψει τις βολιδοσκοπήσεις για εισαγωγή εξετάσεων πριν την έναρξη ειδικότητας, θέμα το οποίο βρίσκει ολοσχερώς αντίθετη την ΟΕΝΓΕ.
7.      Να προχωρήσει αποφασιστικά στις προσλήψεις του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, διότι υπάρχει ορατός ο κίνδυνος μετά και το τεράστιο κύμα συνταξιοδοτήσεων να ερημώσει τα Νοσοκομεία της χώρας.
8.      Να θεσμοθετήσει σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των γιατρών, απομακρύνοντας οριστικά τις Φαρμακευτικές Εταιρείες από τον κρίσιμο αυτό τομέα. Να δώσει κίνητρα στους γιατρούς του ΕΣΥ για την κατάργηση της υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων και τη τήρηση της επιστημονικά τεκμηριωμένης δεοντολογίας φαρμακευτικής αγωγής.
9.      Με δεδομένη την κωλυσιεργία του υπουργείου στην περαίωση των προσλήψεων μόνιμων γιατρών να παρατείνει τη θητεία των επικουρικών γιατρών για ένα έτος μετά την πρώτη τους ανανέωση, ώστε να μην καταρρεύσουν ολοκληρωτικά τα Τμήματα και οι Κλινικές.
10. Να λύσει τα μείζονα ασφαλιστικά ζητήματα των νοσοκομειακών γιατρών και να συζητήσει εκ νέου την ένταξή μας στα ΒΑΕ. Οι νοσοκομειακοί γιατροί θεωρούν απαράδεκτη κάθε σκέψη από πλευράς κυβέρνησης να παρατείνει προς τα πάνω τα όρια συνταξιοδότησης των γιατρών.
11. Να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό των Εργαστηρίων των Νοσοκομείων με τη σύγχρονη βιοϊατρική τεχνολογία αιχμής
12. Να εγκαταλείψει τους σχεδιασμούς για «νέο μισθολόγιο», το οποίο θα περικόψει έτι περαιτέρω τους μισθούς με πρόσχημα των εξορθολογισμό των επιδομάτων.
13. Να εγκαταλείψει κάθε ιδέα για κυκλικό ωράριο, ελαστικές εργασιακές σχέσεις και να απέχει από τις διεργασίες για αύξηση του 48ωρου σε 65ωρο που κυοφορούνται αυτή την εποχή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους νεοφιλελεύθερους κύκλους της ΕΕ.
14. Να πάψει την προκλητικά ευνοϊκή μεταχείριση που επιφυλάσσει για τους γιατρούς που διατέλεσαν βουλευτές, οι οποίοι ως γνωστόν καταλαμβάνουν προσωποπαγείς θέσεις Διευθυντών σε Νοσοκομείο της αρεσκείας τους, χωρίς μάλιστα να ισχύουν γι αυτούς ούτε καν τα όρια ηλικίας που υφίστανται για όλους τους γιατρούς ΕΣΥ. Ήδη εκτός των άλλων χρήση του «ευεργετήματος» κάνουν ακόμη και μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.

Το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ αποφασίζει :
  1. Να εισηγηθεί στις Ενώσεις την άρνηση εκτέλεσης από τον τρέχοντα μήνα οποιασδήποτε πρόσθετης εφημερίας σε νοσοκομείο  ή Κέντρο Υγείας εάν δεν διασφαλίζεται η πλήρης αποζημίωση της.  Επαναλαμβάνουμε την πλήρη κάλυψή μας σε συναδέλφους που αντιδρούν στη μετατροπή ενεργών εφημεριών σε εφημερίες άλλου τύπου, όπως επίσης και σε συναδέλφους που αντιδρούν σε μετακινήσεις τους από ΚΥ και Πρωτοβάθμιες Υπηρεσίες Υγείας προς τα Νοσοκομεία.
  2. Την προκήρυξη παν-ιατρικής απεργιακής κινητοποίησης εντός του Ιανουαρίου σε συνεργασία με τον ΠΙΣ, τον ΠΟΣΕΥΠΙΚΑ και τους τοπικούς Ιατρικούς Συλλόγους, ζητώντας την απόσυρση του νέου σχεδίου νόμου του υπουργείου Υγείας. Η ΟΕΝΓΕ προτείνει προς τους άλλους ιατρικούς φορείς την προκήρυξη 24ωρης απεργίας στις 20 Ιανουαρίου και 48ωρης κατά την ψήφισή του με ταυτόχρονη διοργάνωση συναυλίας και συλλαλητηρίου στο Σύνταγμα.
  3. Τη διοργάνωση πολιτικής καμπάνιας της Ομοσπονδίας με τίτλο « Οι περικοπές στο ΕΣΥ κοστίζουν ακριβά στην Υγεία», με αφίσα, έντυπο υλικό, εξορμήσεις, εκδηλώσεις στα νοσοκομεία, συσκέψεις φορέων,  ενημερωτικές συζητήσεις, παρεμβάσεις σε Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια κλπ.
  4. Να ξεκινήσει καμπάνια εναντίον της επιβολής του εξέταστρου των 5 ευρώ καθώς και όλων των άλλων επιβαρύνσεων που προκύπτουν από εργαστηριακές και λοιπές εξετάσεις, καλώντας τους πολίτες να αρνούνται να πληρώσουν για τρίτη φορά υπηρεσίες που πλήρωσαν ήδη μέσω της φορολογίας και των ασφαλιστικών τους εισφορών. Καλεί όλες τις Ενώσεις να διοργανώσουν τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου κλείσιμο ταμείων από κοινού με τοπικούς φορείς και εκπροσώπους ασθενών, διεκδικώντας την ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.
  5. Να προωθήσει κάθε μορφής δράση κοινωνικής αλληλεγγύης, δημιουργώντας και ενισχύοντας ιατρεία για άπορους και ανασφάλιστους, διαθέτοντας φάρμακα που χωρίς να λήξουν έμειναν αχρησιμοποίητα, στηρίζοντας ανθρώπους που βρέθηκαν στο περιθώριο.
  6. Να κινηθεί δικαστικά εναντίον κάθε Διοικητή Νοσοκομείου και ΥΠΕ που εκβιάζει γιατρούς και παρανομεί, καθώς επίσης να προσβάλλει νομικά κάθε διάταξη του νομοσχεδίου που πρόκειται να κατατεθεί στην Βουλή και παραβιάζει την κλαδική συμφωνία. Επιπλέον το Γενικό Συμβούλιο δεν μπορεί να παραμένει αδιάφορο στη έκνομη δραστηριότητα πανεπιστημιακών γιατρών οι οποίοι παρά τις ρητές νομοθετικές ρυθμίσεις που προβλέπουν το κλείσιμο των ιδιωτικών τους ιατρείων αυτοί συνεχίζουν να τα διατηρούν ανοιχτά με την ανοχή και υπόθαλψη του υπουργείου Υγείας.
  7. Να καταγγείλει στην Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας το ελληνικό Υπουργείο Υγείας, διότι παρά την δέσμευση που έχει αναλάβει, ως Κράτος –Μέλος της ΠΟΥ να λαμβάνει Μέτρα που θα συμβάλουν  στην Καθολική Υγειονομική Κάλυψη του πληθυσμού  καθώς και τη  Σύσταση– μέσω της Ατζέντας Δράσης 2010- για Χρηματοδότηση των Υγειονομικών  Συστημάτων των Χωρών-Μελών με Σταθερούς Προπληρωμένους Πόρους και αποφυγή μέτρων που οδηγούν  τμήματα του πληθυσμού να πληρώνουν με δικά τους χρήματα υπηρεσίες Υγείας που έχουν ανάγκη, κάνει ακριβώς το αντίθετο και οδηγεί μεγάλα τμήματα του πληθυσμού να μην έχουν Υγειονομική Κάλυψη.

Επιπλέον το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ αποφασίζει :
1.      Να συμμετάσχει μαζί με άλλα σωματεία και Ομοσπονδίες του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα σε απεργιακή κινητοποίηση στις 10 Φεβρουαρίου, προβάλλοντας την ανάγκη στήριξης ενός δημόσιου, ποιοτικού και δωρεάν συστήματος υγείας στη χώρα.
2.      Να διοργανώσει Ημερίδα για την ιατρική εκπαίδευση σε χρόνο που θα ορίσει επιτροπή που εξέλεξε το Γενικό Συμβούλιο.
3.      Να αποστείλει άμεσα επιστολή έντονης διαμαρτυρίας στον υπουργό Υγείας για το πάγωμα των προσλήψεων γιατρών που παρατηρείται από 1ης Ιανουαρίου, παρά τις ρητές δεσμεύσεις ότι προκηρύξεις που έγιναν μέχρι 31-12-2010 θα διεκπεραιωθούν ακώλυτα.


ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΕΝΓΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ